The home of 2008

Jag kommer hem från en vandrande runda i Huddinge Centrum. Öppnar brevlådan och möts av IKEA-katalogen! TADA! Vad kul, tänker jag. Fylls med glädje och riktigt väntar tills jag får bädd ner mig i sängen och läsa. Bläddra igenom sisådär 500 sidor. Kök, badrum och vardagsrum. Möts av en asiatisk och mycket slank tjej på omslaget. Hon sitter framför datorn och arbetar. Slås av hur fridfullt allt ser ut där, i IKEA-katalogs-världen. Tittar mig omkring i verkligheten. Visst, mitt rum är rätt ljust och fint men resten av huset? Eh nej. Tyvärr vi platsar inte i någon jävla IKEA-värld där bullbak och skratt dominerar dagarna i ända. Mat förresten, det är uppdukat på varenda bild. Men för dom tycks det aldrig finnas ångest eller problematik kring det hela. Det är så gulligt och putte nuttigt svenskt! Alla är glada, alla kan umgås med varandra. Men se där, grannen! Och så bjuder man in på saft och kaffe. Barnen dricker ur stora prickiga glas. Lite sötsliskigt sådär. Sedan dansar de vidare i sina Polan o Pyret-uniformer vidare ut i det skandinaviska ek-köket.. Nej, så ljust är det inte för min del och jag tror det knappast är det för någon annan heller. Välkommen till verkligheten!

Kommentarer
Postat av: Teela ♥

Halloj



Om du bli medlem på denna sidan http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=2392 så får du presentkort på KICKS på 150 kr om du värvar några vänner/familjemedlemmar. Du får även poäng när du loggar in och svara på dagens fråga. Självklart är allting Gratis.



Läs mer på min blogg annars.

2008-08-20 @ 16:35:50
URL: http://www.metrobloggen.se/teela
Postat av: Eva B

ojj vad mycket tankar.. men jag håller med,, saknar dig

2008-08-20 @ 20:42:49
Postat av: Cecilia

haha ja men jag skrattade när jag skrev det också.. Jag saknar dig också! det var fett mysigt att sitta där och dricka drinkar (tills jag somnade.. haha)

2008-08-20 @ 21:41:19
Postat av: Emelie

Hej Cissi! Det är kul att se att du fortfarande bloggar. Följer den jämnt och ständigt, höhö.(inte stalker) Jag hoppas att allt är bra med dig! Själv är det rätt bra, men har lite små ångest inför skolan. Den börjar på måndag. Kommer kännas tomt utan er där :) Man är liksom van att se er där nu. Men nu är det vi som blir äldst. Wiie I guess ;P Men men, hoppas som sagt att allt är bra med dig och att allt går bra i livet!:)



Kram

2008-08-21 @ 09:08:33
URL: http://emelieone.blogg.se/
Postat av: Felicia

HAHAHA living the svensson-life a la IKEA möbler och Ica mat. Kurt snickrar ihop alla 'pryda'-hyllor själv, händig som han är.

2008-08-21 @ 22:21:42
URL: http://bakomporslinfasaden.blogg.se/
Postat av: Emelie

Of course I do! Det är roligt att läsa det du skriver. Du skriver väldigt bra, jag förstår faktiskt inte att de tog sån lång tid för dig att börja skriva ;) Hihi! Och om du tar en titt på min sida kan du se att du finns med på mina länkade och tipsade bloggar, som jag tipsar andra att läsa! ;) Jaa, de var nog tack vare litterära gestaltningen. Det var verkligen kul att lära känna er litegranna :) ÅH är det sant, sociologi! Nice :) Men även om det är mycket att göra och läsa på så tror du ändå att det är någonting för dig eller? :) Du känner att det är din grej liksom?



Själv ska jag ta de lugnt ett år efter skolan, tror jag. Jag vill jobba lite, och tjäna massa pengar ;) Haha! Men sen har jag funderat på att plugga till sjuksköterska för att sedan vidareutbilda mig till barnmorska. Jag har en sådan extrem kärlek till små barn och gravida kvinnor. Fråga mig inte, det är bara något jag råkar tycka är intressant och vackert dessutom ;P Haha, låter helt psyko. Men så är det :)

2008-08-21 @ 22:35:27
URL: http://emelieone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0